Ekonomi

EMITT, Etkinlikleriyle Türk Turizminin Geleceğine Işık Tutuyor

Latin Amerika’dan Uzak Doğu’ya 30 farklı ülkeden 600’e yakın katılımcı turizm potansiyelini sergilemek için EMITT Turizm Fuarı’nda yer aldı.

Dünyanın en büyük beş turizm fuarından biri EMİTT; sektör stratejisini desteklemek, bilgi alışverişini sağlamak ve inovasyonu teşvik etmek için şubenin yanında olmaya devam ediyor. Fuar bu yıl turizme hizmet veren kamu kurumları-özel sektör-akademi kesimleri arasında etkileşim oluşturmak ve yeni fikirlerin tanıtılmasına katkı sağlamak amacıyla iş geliştirmenin nabzını tutuyor. EMITT’te ülkeler kuracakları stantlarda coğrafi özelliklerini, tarihi ve kültürel öğelerini ve yemeklerini tanıtarak ziyaretçilere renkli bir fuar deneyimi yaşatıyor.

Fuarın ikinci gününde gerçekleştirilen etkinlikler kapsamında; ‘Sürdürülebilir Destinasyon Yönetimi’, ‘ İhracat Stratejisinde Sağlık Turizmi Planı‘,’ Destinasyonları Klişelerin Ötesine Taşıyan Influencer Stratejileri‘ Ve ‘ Sektörün Yükselen Güçleri: Eko-Agro-Gastro Turizm‘ bölüm temsilcileri tarafından tartışıldı.

Destinasyonları Klişelerin Ötesine Taşıyan Influencer Stratejileri

moderatörlüğünde Gezimanya Kurucu Ortağı Murat Zafer Özbilgitarafından yapılan “Destinasyonları Klişelerin Ötesine Taşıyan Influencer Stratejileri”başlıklı oturumun ortasında; Dijital İçerik Yapımcısı ve Girişimci Harjinder Singh Kukreja, Havva Safarova, Girişimci, Seyahat Blogu Editörü, Konaklama Pazarlama Uzmanı, Mertcan Tanaydın, İGA Dijital Medya Yöneticisi, Hikayenin Hikayeleri Dijital İçerik Üreticisi ve Sosyal Medya Danışmanı Öykü Yalçıngerçekleşti.

İstanbul ve Türkiye pazarlamasının stratejik hedeflerinin tam ortasında olduğunu belirterek sözlerine başladı. Mertcan Tanaydın, İGA Dijital Medya Yöneticisiİstanbul ve Türkiye’nin pazarlanması için yaptıkları çalışmalarda Influencer’lar ile değerli işbirliklerine imza attıklarının altını çizdi. iyi şanslar “Hiç şüphesiz Influencers, içerik pazarlamasında bir yayıncıdır. Influencer’lar değerli iş ortaklarımızın tam ortasında. Ülke ve pazar odaklı çalıştığımız Influencer kümeleri var. Ancak, bunun biraz daha kullanıcıya özel bir yanıtı olması gerektiğine inanıyoruz. Etkileyenler, bir marka ile hedef kitle arasında bir köprü görevi görür. Ancak topluluğun niteliği, büyüklüğünden daha değerlidir. Burada ne söyleyeceğiniz ve nasıl söyleyeceğiniz büyük bir değer taşırken, verilecek söz daha sade ve daha kesin, hedef kitlenin anlayabileceği bir iletişim tarzıyla verilmelidir.

Hikayenin Hikayeleri Dijital İçerik Üreticisi ve Sosyal Medya Danışmanı Öykü Yalçın “Bir şirkette çalıştığımda işimin sorumluluğunu almak isterim. Bu işin doğru ya da yanlış olması kişinin çalışma disiplinine göre değişebilmektedir. Çalıştığım firmalar bana iş kolaylığı sağladığında ve sorumluluk bilinciyle çalıştığımda daha iyi ve yaratıcı işlerin ortaya çıktığını gördüm.”

Dijital İçerik Yapımcısı ve Girişimci Harjinder Singh Kukreja , “Türkiye Hindistan gibidir; İstanbul’a gittiğinizde çok azını göreceksiniz. Bir ülkenin kültürünü kısa sürede anlayamazsınız. Tekrar gitmek zorundasın. Onu tanımak için çok çalışmalısın. Türkiye hakkında çok az şey biliyoruz. Burada çok fazla destinasyon var, bu yüzden büyük bir potansiyele sahip.”

Havva Safarova, Girişimci, Seyahat Blogu Muhabiri, Konaklama Pazarlama Uzmanı, “Influencer’lar başlangıçta sadece eğleniyorlardı ama son 3-4 yılda içerik üreticisi olarak ortaya çıkmaya başladılar. 5 yıl önce bir yer paylaştığımda insanların oraya gitmesi yetiyordu, şimdi ise bir görsel paylaştığımda o yerle ilgili bilgi paylaşmak zorunda kalıyorum. Hızlı tüketimin bunda büyük etkisi olduğunu buradan anlıyoruz. TikTok ve Instagram, Google’dan bile daha fazla arama alıyor. TikTok ve Instagram arama motorlarına dönüştü. Spesifik olarak, başlangıçta şirket Influencer teması vardı, ancak şimdi şirket Influencer ve izleyici tarafı var. Bir influencer olarak videolarımdaki yorumlara dikkat ediyorum ve izleyicilerimi çok önemsiyorum.

Sektörün Yükselen Güçleri: Eko-Agro-Gastro Turizm

Fuarın ikinci gününün son oturumu NY&Co International Hospitality and Tourism Consulting Kurucusu ve CEO’su  Nermin Yurtoğlu tarafından yönetilmiştir. “ Sektörün Yükselen Güçleri: Eko-Agro-Gastro Turizm” oturumun ortasında konuşmacılar; İBB Eurovelo Bisiklet Rotaları Proje Koordinatörü  Merve Akdağ, Buğday Ekolojik Yaşamı Destekleme Derneği Yönetim Kurulu Üyesi  Emre Karabacak, Sapanca Belediye Başkanı  Özcan Özen gerçekleşti. Oturumda ‘Ekoloji ve turizm dostu ilişkiler’, ‘Kültürel farklılık ve yerelin korunması’, ‘Sürdürülebilir kalkınma ve tanıtım’, ‘Turizmin tarım sektörüne etkisi’, ‘Turist profili ve ortak gelir modelleri’, ‘Coğrafi doku, ürün çeşitliliği bilinci’, ‘Etkileşimli paylaşım, fayda odaklı üretim ve etki odaklı yatırım’, ‘Seyahat motivasyonu yaratan uygulamalar’, ‘Seyahat davranışlarını şekillendiren etkin turizm’ konuları ele alındı.

İBB Eurovelo Bisiklet Rotaları Proje Koordinatörü  Merve Akdağ “İstanbul kültürel çeşitliliği çok yüksek bir şehir. Özellikle son yıllarda sürdürülebilir kentsel projelerle daha sürdürülebilir bir çevre ve ulaşımın nasıl mümkün olabileceği üzerine çalışıyoruz. Ulaşım aslında bir şehrin kılcal damarları gibidir. Geçen yıl itibariyle Türkiye, dünyada bisikletçilerin en çok tanıdığı yer seçildi. Çünkü Türk misafirperverliği ve Türk insanının Türkiye’ye gelen bisikletçilere verdiği yemek halka gidiyor. Bu sayede çok etkileşimli bir toplum olduğumuzu anlıyoruz. İnsanları ağırlamayı seviyoruz, böyle bir kültürel altyapımız var.”

Turizmin günümüzde çok fazla hayatımızın içinde olduğuna vurgu yapan, Buğday Ekolojik Yaşamı Destekleme Derneği Yönetim Kurulu Üyesi  Emre Karabacak , “Biz turizmin hep hayatımızın içinde olduğunu düşünüyoruz ama bir de ekleyecek olursanız turizmin 200 yıllık tarihi yok. Aslında bugün olduğu gibi 60-70 yıllık bir geçmişe sahiptir. Kervansaraylar bugünkü halinden çok uzak olsa da ilk oteller olduklarını varsayabiliriz. Eko turizme akademik açıdan bakacak olursak 3 ana unsur vardır; birinci unsur doğanın korunması, ikinci unsur yerel kültür ve kültürün korunması ve son unsur ise yerel faydaların sağlanmasıdır. Bir yerde turist varsa, turizm varsa, yani ekonomik bir girdiyse, oradaki kültür yerel olmaktan çıkıp metalaşmaya başlıyor demektir.”

Sapanca Belediye Başkanı  Özcan İhtimim, “Sapanca’da düzenlediğimiz festival ve fuarlarla ziyaretçilere maksimum fayda sağlamayı hedefliyoruz. Pandemi sonrası daha çok öne çıkmaya başlayan Sapanca’da Eko turizm, Agro turizm, Gastro turizm gibi turizmin hepsi mevcut. Amacımız gelen turistlerin Sapanca’da daha uzun süre kalmalarını sağlamak. Bu nedenle Sapanca’nın doğal güzelliklerini korumaya özen gösteriyor, doğayı korumak adına doğaya uygun ahşap evlerimizle ziyaretçilerimize hizmet veriyoruz.”

 

Kaynak: (BYZHA) Beyaz Haber Ajansı

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu